marți, 16 septembrie 2014

Integrare Multimedia OEM - Introducere

Voi incepe astazi o serie de articole in care voi discuta despre inegrarea multimedia OEM. Pentru a fi mai clar ma refer la instalarea de camere, dvd-uri, tv tunere pe masinile dotate din fabrica cu ecrane(fie ele parte a unui sistem multimedia simplu sau a unui sistem de navigatie. Datorita gamei enorme de masini si sisteme media ce le echipeaza in aceasta serie voi vorbi doar despre gama Audi si BMW.

De mai bine de 15 ani marii producatori auto si-au facut un obicei din a atrage clientii nu numai prin performanta, siguranta si confortul masinii ci si prin integrarea de sisteme media. In acest domeniu, denumit plastic In Car Entertainment, producatorii au dorit o standardizare a sistemelor si o cat mai mare integrare. Au aparut astfel la Audi sistemele MMI 2G si MMI3G iar la BMW CCC (Car Communication Computer) si CIC (Car Infotainment Computer). Sistemele BMW sunt cunoscute mai larg sub denumirea de iDrive.




Din dorinta de a face un profit din aceste sisteme(de inteles dealtfel), producatorii au dezvoltat individual aceste sisteme, mentinand doar o compatibilitate cu propriile produse. Astfel pentru a dota spre exemplu un Audi A6 2005 cu un dvd, clientul este obligat sa apeleze la producator pt acest dispozitiv. 

In acest caz apar doua probleme :
  1. Dispozitivele vandute de producator sunt de cele mai multe ori foarte scumpe iar instalarea lor este de asemenea destul de costisitoare (ex. un tuner oem depaseste 1000Euro).
  2. Avantul tehnologic din ultima decada face ca produsele vandute de producator sa fie limitate in performante si in diversitate. Daca acum 4 ani o masina dotata OEM cu tv tuner DVB-T mpeg2 receptiona corect semnal, acum datorita trecerii la codare mpeg4 tunerul a devenit inutil.
In urma celor descrise mai sus a aparut pe piata auto necesitatea unui aparat ce poate intermedia schimbul de date intre sistemele OEM si componentele after-market. Acest aparat se numeste interfata.

Interfetele sunt practic un translator intre semnalele electronice de pe masina si cele ale aparatelor after-market. Ca si exemplu o interfata video pentru MMI 2G preia semnal video NTSC sau PAL de la un tuner tv after-market si il transforma in semnal LVDS compatibil cu ecranul masinii.
INTERFATA VIDEO MMI2G

Datorita diversitatii sistemelor multimedia de pe piata, exista cate o interfata compatibila cu fiecare sistem. De asemenea interfetele sunt de mai multe feluri (video, audio, camera mers inapoi) si produse de diverse firme.

Daca o interfata video are un rol clar, nu atat de clar este rolul celei audio. Desi multe persoane au in minte sistemele audio mai vechi in care semnalul analogic peca din aparat in amplificator si apoi spre boxe, acest sistem e demult apus in sistemele OEM. Astfel in ziua de azi intreaga comunicare intre sistemele multimedia de pe masina se realizeaza de cele mai multe ori prin fibra optica. 

Prezenta fibrei optice aduce cu ea un semnal mai clar, lipsa interferentelor si o mai usoara comunicare intre aparatele de la acelasi producator. Din pacate acest sistem face insa imposibil trimiterea unui semnal analogic catre amplificator si astfel este nevoie de o interfata optica pentru sunet.
INTERFATA MOST 2G MMI

Daca la inceput interfetele permiteau doar conectarea unui singur aparat la sistemul oem, acum ele au multiple intrari video, gestioneaza corect semnale NTSC si PAL, au intrare cu comutare automata de camera, redirecteaza semnale de sunet intre surse, au iesiri video de semnal pentru alte ecrane si contin in unele cazuri sisteme gps.

Punctual despre fiecare interfata in parte voi vorbi in episodul urmator.

Daca sunteti interesat de asemenea sisteme sau vreti doar sa aruncati o privire, va astept pe site: www.autoimprove.ro

Continutul acestui site (articole, fotografii, descrieri, caracteristici, forma de prezentare) nu poate fi reprodus sau utilizat fara acordul in scris al proprietarului acestui site.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu